*alt_site_homepage_image*
lt
en tr

Lietuvos Respublikos paso atsiėmimo tvarka

Lietuvos Respublikos paso atsiėmimo tvarka

Atsiėmimas ambasadoje

Apie tai, kad pasas arba asmens tapatybės yra pagaminti ir juos galima atsiimti, informuojama el. paštu arba telefonu.

Registruotis dėl paso arba asmens tapatybės kortelės atsiėmimo nereikia.

Pasą arba asmens tapatybės kortelę ambasadoje atsiimti gali:

  • pats pilietis;
  • piliečio rašytiniame prašyme išduoti pasą ar asmens tapatybės kortelę nurodytas asmuo;
  • piliečio įgaliotas asmuo, pateikęs notarine forma patvirtintą įgaliojimą;
  • kitas teisėtas atstovas.

Reikia pateikti turimą pasą ir/arba asmens tapatybės kortelę (jeigu neprarasti).

Atsiimti vaiko pirmąjį pasą arba asmens tapatybės kortelę turi vienas iš tėvų arba globėjų, pateikęs savo pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Atsiimti piliečio iki 16 metų pasą arba asmens tapatybės kortelę turi vienas iš tėvų arba globėjų, pateikęs savo ir vaiko pasą arba asmens tapatybės kortelę (jeigu neprarasti).

Atsiimti piliečio nuo 16 iki 18 metų pasą arba asmens tapatybės kortelę gali pats pilietis arba vienas iš tėvų, globėjų, pateikęs savo pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Jeigu pilietis neatvyksta į konsulinę įstaigą atsiimti išduoto dokumento per vienerius metus nuo dokumento išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas.

Asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatus, kurie išduodami asmenims nuo 14 metų amžiaus su asmens tapatybės kortele, atsiimti ambasadoje galima tik atvykus asmeniškai arba, pateikus rašytinį prašymą, paštu. Atstovai (tėvai, globėjai) arba kiti įgalioti asmenys minėtų sertifikatų atsiimti negali.

 

Siuntimas kurjeriu

Asmens tapatybės kortelės, išduodamos asmeniui vyresniam nei 14 metų, siuntimui reikalingi du vokai. Viename iš jų bus siunčiama asmens tapatybės kortelė, o kitame, jei pageidaujama, asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatai, kurie išduodami kartu su asmens tapatybės kortele.

SVARBU:

Paštu gavus pasą arba asmens tapatybės kortelę (elektroninio parašo sertifikatus) būtina užpildyti kartu gautą informacinį pranešimą ir jį nuskenavus arba nufotografavus atsiųsti į ambasadą elektroniniu paštu (konsulinis.tr1@urm.lt). Jeigu elektroniniu paštu to padaryti galimybės nėra, informacinį pranešimą į ambasadą galima siųsti  paštu.

Tik gavus informacinį pranešimą, pasas arba asmens tapatybės kortelė (asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatai) bus aktyvuoti ir pradės galioti.